vart är den där regnbågen?



ja vart är den? och framförallt, vart är skatten vid slutet? det hade suttit fint med lite snabba cash just nu så att säga. säger jag en dag efter att man fått studiebidraget. men egentligen, vad är pengar? lite metallplattor och bomullslappar? kan man köpa vad som helst? ibland verkar det så. kärlek, uppmärksamhet, fina saker. allt går att köpa nu för tiden. allt och alla har ett pris. och om allt går att köpa så måste ju allt gå att sälja?


fast egentligen har jag inget emot människor med pengar. det verkar bekvämt, ett problem mindre att oroa sig för. och om man nu kan köpa lyckan för pengar, vem skulle tacka nej till det? eller till en av miljonärsvillorna vid strandpromenaden?


när jag cyklade hem idag andades hösten ut en liten stund. solen tittade fram mellan disiga moln och däcken på min blå monark verkade älska vägen. för en stund var vi ute på långa vägar. med lars winnerbäck som sjöng med uppdragna axlar i mitt öra var det som hämtat ur en film. lite filosofiskt sådär.





flyg lilla fjäril flyg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0