när alla flickorna gått hem


Ja nu har dom dragit, mina flickor. det ekar tyst här i huset på södra häcksjöbäcksvägen. två tomma maddrasser ligger på mitt golv och skvallrar om en underbar kväll. men för att göra historian rättvisa så började ju faktiskt kvällen med en dag, eller hur? ja. dagen började med att vi tog rälsvägen in till göteborg, köpte sallad och satte oss i kön. det blev många glada skratt och fina minnen att spara och ta fram en dålig dag. 

jag måste bara berätta om salladen för den är så satans god! det är min och jokirantasspecialare på paprika. ta mixa egen och välj:

kyckling
kyckling igen
fetaost!

gurka
tomat
ananas
ananas igen!
rostad majs!!


okej, back on track!


tyvärr blev sofie och rebecca av med sin dricka när vi gick in, vilket sög! jag och tove lyckades dock smuggla in vårat på det kanske inte så diskreta sättet genom att hålla det i handen, inlindat i våra halsdukar. ganska sjukt att vakterna är jättenoga med att kolla väskan men inte bryr sig om vad man har i näven. så vi hade tur, jag och jokiranta. just då gratulerade vi oss själva för vår seger men det vi inte visste var att vi inte vunnit riktigt än. men mer om det senare! cliffhanger, haha.


sedan spenderades dagen i strålande septembersol sittandes vid staketet, väntandes. men aldrig att det var tråkigt, inte. så en timma innan konserten skulle börja tänkte vi att ja det är väl dags att börja dricka? tyvärr kom några aggrovakter och bad att få lukta på våra flaskor. jag fick panik. försökte febrilt komma på en lösning på situationen, skulle jag:


a) halsa flaskan?

b) kasta den så långt bort jag kunde?

c) lägga benen på ryggen?


inget av dessa alternativ kanske var särskilt rationella men, jaja, let's face it jag är inte särskilt rationell! speciellt inte när en 150 kilos man med reflexväst kramar om min överarm och säger att jag kommer att bli utkastad från området. säger att jag inte skulle få se håkan. tur var väl det att ville och patrik höll huvudena kalla och övertalade vakterna att vi skulle få stanna. TACK PÖJKAR! 


konserten skriver jag om sen, nu ska jag hitta min kamera! om inte rebecca har den i sin ficka faaaanfanfan.


vi möts på bakgator






Kommentarer
Postat av: beccisen

Hahhaha det roliga var att det ar jag som förlorade två gånger under samma kväll. Det var inte Jokirantas vin utan mitt. Inte så kul haha men skitsamma jag hade skitkul och det är det som är det viktigaste, varesig det är vin eller utan. fina bruden<3

2009-09-19 @ 15:47:24
URL: http://skalbec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0