dimmiga dar



brrrr det är kallt ute. daggen ligger kvar på gräsmattan. när jag var liten trodde jag det var för att den grät. jag var inte ett underbarn, direkt. iallafall jag tänkte göra ett litet morgoninlägg eftersom det är stund kvar innan jag skall till skolan. men eftersom mamma är en extrem tidspessimist, precis som jag, lär vi åka om ungefär 10 sekunder ändå! och så kommer jag att stå och vänta vid skåpet. med en tunga som bränt sig på den för alldeles varma chokladen. men jag kommer att vara glad ändå. för idag är det inte vilken dag som helst. idag är det fredag. dags för fredagsmys! så jag och tove ska spendera dygnet hos rebecca i älskade lindome. bland alla sönderslagna bilar ska we have a really good time.


skolarbetet börjar hopa sig och nafsa en i fotknölarna. lars dagstidningsuppgift, till exempel. vad i hela friden menar mannen att jag ska kunna? årtal för när västeråstidningen köptes upp av boråstidningen? vad ska jag med det till? när kommer jag någonsin ställas inför en situation när jag kommer att behöva den informationen??? förutom på hans prov då. nej jag blir så arg på sådant. tänk på all tid man slösat bort på att lära sig meningslösa grejer. jag hade förmodligen kunnat leva ett liv till på den tiden. på all tid man slösar bort. när sommaren snurrar fort och vi bara snöar bort.



snart kommer lyckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0