vart du vill, så fort du kan


Jag är sjuk. Det är en massa bakterier som lever rövare i min kropp just nu. Halsen brinner som jag vet inte vad. Så jag fick sjukanmäla mig till donken, en svikare som jag är. Stackars Jokiranta. Jag hatar att prata i telefon. Jag hatar att krypa i telefon framförallt. Men jag kan inte sova. Det är allt jag vill nu. Dra en slöja över allt. Inte behöva tänka på det mer. Jag tror jag ska vara hemma från skolan några dagar. Jag tycker att jag förtjänar det. Lite semester med tid för att tänka.Bara jag och meningslösa program på TV. Det låter underbart. Att mura in sig i en liten värld av täcken och kuddar i soffan och inte släppa rutan med blicken. Inte behöva tänka något alls.  Mamma och Pappa har ju dragit till österrike, så det är väl inte mer än rättvist. Jag saknar Grekland, trots att det var otroligt långtråkigt där. Men ändå där vart ens största problem att inte få bikiniränder.


Jag är så trött. Jag vill inte ens prata om det. Jag vill bara komma hem. Jag känner inte ens igen mig själv i spegeln längre,ohja vi gillar klyschor.



Jag försöker hitta något att se fram emot men det är tomt i huvudet på mig. Dagarna bara sträcker sig framför mig, sega och grå. Inget som bryter upp med lite färg. Nu fryser jag så jag ska lägga mig i sängen och jaga sömnen.



kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0